Dag 12 – Camino de Santiago

Dagens tal

Km. gået i dag

Dagens tal er 44 og kommer fra 37 km. tilbagelagt + 2 liter vand drukket undervejs (alt for lidt til to mand) + 4 trætte fødder + 1 godt hotel. Hvad mon det bliver i morgen?
(Til dem der undrer sig over hvad Dagens tal er; De enkelte tal kommer fra noget jeg har oplevet i løbet af dagen, at lægge dem samme til et samlet er bare noget jeg har fundet på. I er velkomme til at gætte på Dagens tal for i morgen i kommentar feltet nederst. Hvis der er flere der gætter rigtigt bliver det afgjort via jeres bud på hvordan tallet er opstået)

Kl. 6:35
Afgang fra Villafranca Montes de Oca og vi regner med en kort dag til vi kommer frem til et hotel.

Et lidt rystet afgangs selfie

Kl. 8:14
Vand og kiks pause i skoven.

Kl. 9:50
Morgenmad efter 12 km. i San Juan de Ortega. Vi havde regnet med at slå lejer her, men det viste sig at det vi troede var et hotel var lejligheder og der ikke var nogen som helst service og ‘byen’ bestod af et kloster de var ved at bygge om, 15 huse og en lille bar. Vi blev enige om at hike videre så vi kom til en rigtig by.

Kl. 10:50
Planlægningspause. Næste by var heller ikke meget af en by… Vi drikker en cola og Anne Lis tager sig af mine vabler. Vi kan gå lidt ‘baglens’ til et motorvejs hotel, vi kunne fortsætte mod Burgos og tage et af de billige hoteller i udkanten af byen eller vi kunne gå hele vejen ind til de gode hoteller.
Vi bliver enige om at den sidste er den eneste rigtige, vi gider ikke holde min fødselsdag på et skod hotel og umiddelbart lyder 21 km. oven i de 16 vi har gået ikke så vildt.

Vablerne ordnes

Kl. 13:07
Pause efter verdens mest stenede smutvej hen over et bjerg. Vi har gået 22 km og er måske lidt på afveje, men har kunne se Burgos forude.

Verdens mest stenede smudvej hen over et bjerg

Verdens mest stenede smutvej hen over et bjerg

Kl. 14:24
Pause på en motorvejsbro. Modvind og fucked-up terren, vi er ret trætte nu og kan stadig se Burgos forude. Vi har ikke set en by siden vi drejede af og tog ‘smutvejen’ og nu er vi sikre på vi har fundet en alternativ vej ind til Burgos. Dvs. vi har ikke fået frokost, men der er ingen vej tilbage og vi hanker op i rygsækkene og fortsætter mod Burgos og et forhåbenligt godt hotel.

Burgos i baggrunden

Kl. 17:32
Første hotel var et miss og vi er super trætte. Da vi nåede ind til Burgos var der stadig 10 km. ind til centrum og det hotel vi gik efter. Uden frokost var vi tappet for energi og de 10 km. gennem industri og forstade trak tænder ud. Ud over sol for i formiddags har vi haft strid modvind, super træls terren og nu får vi lige en byge til at afslutte dagen…
Styrker os med en øl inden de sidste 900 m. (som lige nu er vildt langt..) til det næste hotel som SKAL være godt!

Styrker os med en øl inden de sidste 900 m.

Kl. 18:02
Har checket ind på El Hotel Silken Gran Teatro og de var så søde at opgradere os til et penthouse værelse med tagterrasse og alt er super lækkert. Vi er trætte og slidte…

Kaffe vand og frugt - Vi drak alt deres vand...

Kaffe vand og frugt – Vi drak alt deres vand…

We made it og fødselsdagsfesten kan begynde :-)

Diverse
Humpede ud og tog en taxi til et burger joint. Der er fyldt med folk i byen da det er deres ‘byfest’ weekend. Det har været en fantastisk fødselsdag, havde ikke regnet med at have en at dele den med :-)