Cruz de Ferro

Dag 24 – Camino de Santiago

Dagens tal

33,7

Km. gået i dag

595,48

Km. gået i alt

Dagens tal er 44,7 og kommer fra 33,7 km. tilbagelagt + 2 liter vand + 9 timer på landevejen. Hvad mon det bliver i morgen?
(Til dem der undrer sig over hvad Dagens tal er; De enkelte tal kommer fra noget jeg har oplevet i løbet af dagen, at lægge dem samme til et samlet er bare noget jeg har fundet på.)

Kl. 6:33
Afgang fra El Ganso Albergue i El Ganso i kun 3 graders varme, så det er koldt for hænderne og de bare arme og jeg må have tørklædet på.

En frisk og kold morgen

Kl. 7:53
Kaffepause uden mad. Sprang den første bar i byen over da jeg håbede der var en med sol på udeserveringen. Det var der ikke og den enste anden jeg fandt havde ikke mad så nøjes med kaffe vand og juice.

Kl. 9:18
Så kom der en lille by med et albergue hvor jeg kan få omelet med salat. Da jeg går derfra opdager jeg at jeg har midstet mine solbriller siden sidste pause hvor jeg tog dem ud ag rygsækken og hang dem i sidelommen på mine vandrebukser. Det har virket de sidste 500 km., men gik åbenbart galt denne gang – træls. Gider dog ikke gå tilbage efter dem, håber en stakkels pilgrim har fundet dem og får glæde af dem.

Endelig lidt morgenmad

Kl. 10:10
Ceuz de Ferro. Nok lidt som når turisterne kommer til den lille havfrue… Jeg har gået forbi uendeligt mange fine gamle hellige kirker, katedraler, kors, broer og kilder så havde forestillet mig Ceuz de Ferro var noget i den stil. Det er det ikke. Det er en forhøjning lige i et vejsving med en træpille, som en gammel telefonmast, der på toppen har et lille jernkors.
Traditionen tro lægger man her en sten man har haft med hjemme fra og samtidig med at man lægger den bliver du fri den byrde du måtte bærer.

Cruz de Ferro

Kl. 11:08
Får en sandwich, en vand og en cola ved en campingvognsbod efter 20 km. Tre hold unge mennesker får uafhængig af hinanden en joint…

Campingvognsbod

Kl. 12:43
Colapause i en lille by på vej ned af bjerget efter 25 km.

Kl. 15:11
Vandpause på vej ned af bjerget efter 33 km.

Kl. 15:36
Checker ind på et albergue på Hotel Defloriana i Molinaseca som ser rigtig fint ud og jeg går ud fra det er som på Albergue San Anton Abad hvor Anne Lis kom. Det var det så ikke helt… Man checker ind i hotel receptionen, men alberguet er i et lille hus overfor som de har fyldt med køjesenge. Det er nu OK, det andet albergue i byen ligger et stykke udenfor og så ville jeg næppe gå op i byen og spise, kan også være jeg spiser her på hotellet, det ser rigtig fint ud. Man kom ind i byen via en lille stenbro og direkte ind i centrum med små gader og hyggelige restaurationer.
Det har været en enormt smuk dag med massere af udsigtspunkter og generelt er det gået rigtig godt.

Broen ind til Molinaseca

Billeder fra dagen
Dag 24 - Camino de Santiago
Dag 24 - Camino de Santiago_IMG_2757
Dag 24 - Camino de Santiago_IMG_2759
Dag 24 - Camino de Santiago_IMG_2760